09 mei 2012

creashibbie 27: een dansrokje

Nadat ik per ongeluk allemaal rokjes maakte voor het buurmeisje, heb ik het rokjesboek maar even opzij gelegd. Maar ik gaf me niet helemaal gewonnen. Ik gaf de droom van een kast vol rokjes deze zomer voor Kleuter niet zomaar op. Elke kast vol, begint met één enkel exemplaar. Dus ik zocht een patroon waarvan ik dacht dat ik er weinig aan kon verknoeien. Ik nam alle maten heel ruim. Ik naaide in etappes. Deels om denk- en rekenfouten te voorkomen. Deels omdat ik nog herstellende was van het laatste beetje hersenschudding en tussendoor moest rusten. Toen het af was, liet ik het Kleuter passen. Ik durfde bijna niet te kijken... Zou deze wel met gemak over de billen passen? Jawel, dat was geen enkel probleem. Trots toonde Kleuter haar nieuwe rok. Ze zette drie danspassen (want hier in huis is het de gewoonte te gaan dansen als je blij bent met wat je moeder voor je gemaakt heeft) en daar lag de rok op de grond. Te groot. Zucht.
Maar te groot is niet erg. Want dan trek je het elastiek gewoon een beetje meer aan. En nu kan ze weer dansen!


Gemaakt volgens deze tutorial



7 opmerkingen:

  1. Wat een pareltje! Echt een heel mooi rokje! Ga meteen eens piepen naar die tutorial!
    Leuke blog!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Kijk eens aan! Helemaal zelf!
    En volgens mij is dit een veel moeilijker rokje dan die vorige 3.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, ik heb nu bijna genoeg zelfvertrouwen om weer aan de slag te gaan met HET boek ;-)

      Verwijderen
  3. Wat een prachtig rokje! Complimenten hoor :-)

    BeantwoordenVerwijderen